וועדת בוחנים לתפקידים ברשות המדינה או ברשויות מקומיות, נקראת כיום על פי חוק וועדת איתור, שם זה ניתן לה אולי למען הסר ספק כי התפקיד פתוח לאיתור אדם ראוי מכל קשת הענפים והסקטורים במשק הישראלי.

וועדת איתור הינה השלב הפרונטאלי, השלב שבו הממונים מטעם הארגון הציבורי מראיינים את המועמד, בדר”כ לאחר שיחה טלפונית, מבחנים או תחקיר ביטחוני.
בוועדת איתור תינתן תמיד זכות הצבעה למספר אי זוגי של ממונים (מראיינים) בכדי להגיע להכרעה מיהו המועמד הראוי. נקבע שוועדת איתור תמליץ על עד חמישה מועמדים כדי שהמנהל הישיר יבחר מבניהם את המועמד שהוא מעוניין בו.

בניגוד לענף ההייטק שבו ישנם יתרונות כמו טכנולוגיה מתקדמת ושכר גבוה, מכרזי מדינה מציעים על פי רוב יתרונות אחרים כמו שעות נוחות, ימי חופש רבים ולעיתים גם קביעות.

חשוב מאוד לא להקל ראש ולהתכונן היטב לוועדה, שכן בניגוד לראיון עבודה רגיל כאן בגלל אופי התהליך וריבוי המראיינים עשויים להיות אתגרים ושאלות מורכבות יותר להתמודד עימן. חשוב להיערך לכל שאלה אפשרית בהתאם לנתונים האישיים ולדרישות התפקיד.

אחוזי ההצלחה שלי בקבלה לתפקידים שפורסמו במכרזי מדינה ובתהליכי וועדות עומדות על למעלה מ-70% , יש להבין כי זהו אחוז גבוה ביחס לכמות האנשים המתראיינים בכל יום של וועדה, כאשר לעיתים גם אין שקיפות מלאה.

יש לכם ראיון למכרז מדינה בקרוב? אשמח להיפגש אתכם לפגישה אישית ובה סימולציית הכנה לוועדה- עם השאלות המתאימות לתפקיד אליו אתם מתראיינים ולשאלות מתבקשות בהתאם לניסיון הקודם שלכם בקריירה ודרישות התפקיד.

בואו ליצור לעצמיכם יתרון תחרותי!

ניתן למלא פרטים כאן בטופס

בטופס יש אפשרות גם ללחוץ על מספר הטלפון ולשלוח וואטסאפ

 

מיטל דגן

מיטל דגן

מומחית בפיתוח קריירה, לינקדאין והכנה לראיונות עבודה

לקביעת פגישה אנא מלאו פרטים
אם זה דחוף, ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ לחצו כאן 052-2621069

מתנה
close slider

לוח תכנון לחיפוש עבודה אסטרטגי

הלוח ניתן להורדה קלה למחשב והוא מגיע עם הדרכה כיצד מומלץ לנהל את הזמן נכון

להשיג את היעדים בטווח הקצר והארוך, מבלי לפספס דבר או להיבהל

דילוג לתוכן