מנהלים מהווים השראה- פינה חדשה, סדרת ראיונות עם מיטל דגן

והמנהלת הראשונה שתיתן לנו טיפים על ניהול בכיר ונשיות

הינה כוכי צור- סמנכ”ל מכירות ושיווק

מגיעה מחברת G1 חברה למתן פתרונות אבטחה טכנולוגיים מתקדמים בפריסה ארצית, בה עבדה מעל 15 שנה.

שאלתי את כוכי כמה שאלות על העבודה שלה כמובילת אסטרטגיות בחברה, מנטורית של אנשי מכירות ומנהלי סניפים, בכדי להבין קצת מהאתגרים שיש לאישה בתפקיד בכיר כאישה יחידה בהנהלה וגם מהווה מיעוט בענף גברי שכזה.

 

ללא ספק הייתה שיחה מעניינת ומלמדת והנה כמה מהתבונות:

 

  1. ספרי על האתגרים הבולטים שלך בתפקיד סמנכ”לית מכירות בחברת שירותים?

כשקודמתי ב-2016 למנהלת מכירות- היה נהוג בסניפים של G1 לעסוק בעיקר בתפעול יום יומי ומתן פתרונות ללקוחות של החברה, והמכירות נשענו על שיחות נכנסות בלבד. ראיתי לנכון לעורר פניות יזומות לארגונים ולהגדיל את נתח השוק שלנו בישראל. רבים ממנהלי הסניפים של החברה, הרימו גבה והעלו התנגדויות רבות מהחזון ומהתהליך והשינוי, אולם תהליך ההסברה שלי היה עקבי וחדור מטרה, תוך מתן הדגמות והכשרות עובדים למכירה בשטח, עד שתוך כשנה כ-80% מהמנהלים בסניפים החלו למכור ומכירתם היוותה כ- 40% מנפח הפעילות הכולל ב-2017 (וממשיכה במגמת עליה).

 

  1. מה היית ממליצה לנערה צעירה שנכנסה זה עתה לתחומי התפעול והמכירה בארגון בעל פעילות גברית?

להיות מקצועית, ללמוד הכול, להקשיב לאנשים עם ניסיון, לחשוב מחוץ לקופסא ולא לפחד להעז ולבוא עם רעיונות חדשניים, גם אם יידחו על הסף בתחילה- להתמיד אם אכן את מאמינה בכך- ולהשפיע.

 

  1. ספרי על התמודדות שהשפיעה עליי במיוחד?

היה סניף בדרום הארץ שלא הצליח למכור אלא אלפי ש”ח בודדים בחודש בלבד. לקחתי את מנהל הסניף כפרויקט אישי, ליוויתי אותו בשטח במשך כחצי שנה, בהתחלה: זיהיתי כי יש אתגרים אובייקטיבים קיימים באזור ואכן יש קושי, לאחר חשיבה בניתי ביחד עם מנהל הסניף תכנית עבודה שיווקית ועם יעדים כמותיים שאפשרו מיתוג הנשען על איכות וגייס לקוחות חדשים רבים ומהווה % ניכר מהמכירות מסניפים.

  1. מה את מאחלת לעצמך בעתיד?

 

לנהל חברה שזקוקה להזנקה בכל התחומים: התפעולי, השיווקי וכמובן כמובן גם במכירות שלה. הייתי הכי רוצה להגיע לחברה שיודעת שהיא יכולה ליצור עוד מנועי צמיחה אפקטיביים- אך לא יודעת מאיפה להתחיל וזקוקה לאדם בעל ניסיון בדיוק המוצרים והפיתוח העסקי בחברה.

 

כוכי מחייכת כשאני מוכיחה שהיא למעשה רוצה להנהיג חברה כעומדת בראשה, אך מצטנעת לומר את המילה מנכ”לית. אז אני כאן לומר לה בהצלחה רבה ולאחל לה שתמשיך לעורר השראה כה רבה בקרב נשים.

 

מיטל דגן

מיטל דגן

מומחית בפיתוח קריירה, לינקדאין והכנה לראיונות עבודה

אהבתם? שתפו

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

אולי יעזור לך בחיפוש העבודה שלך

צור קשר
אם זה דחוף, ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ לחצו כאן 052-2621069

מתנה
close slider

לוח תכנון לחיפוש עבודה אסטרטגי

הלוח ניתן להורדה קלה למחשב והוא מגיע עם הדרכה כיצד מומלץ לנהל את הזמן נכון

להשיג את היעדים בטווח הקצר והארוך, מבלי לפספס דבר או להיבהל

דילוג לתוכן